Sistem nagrajevanja zaposlenih

Sistem za nagrajevanje podjetju pomaga ohranjati pravičnost in poštenost v delovnem kolektivu, privlači nov, usposobljen kader, motivira zaposlene itd. Zaposleni se bodo pri opravljanju svojega dela pripravljeni bolj potruditi, če vedo, da imajo pri svojem delu možnost biti nagrajeni. Prav tako bodo bolj pripravljeni pridobivati nova znanja in razvijati svoje sposobnosti. Nagrade so lahko denarne ali nedenarne npr. priznanje, obisk konference. Cilji in naloge v podjetju morajo biti razumljivo in jasno definirani, saj tako zaposleni lažje razumejo ter opravljajo svoje delo.

V nadaljevanju predstavljamo več različnih sistemov za nagrajevanje zaposlenih. Pomembno je, da ima vsako podjetje sistem nagrajevanja prilagojen svojem okolju in svojim ciljem.

Nagrajevanje po času

Zaposleni dobi nagrado, kadar preživi na delovnem mestu več delovnih ur kot je predvideno. Ta sistem ne spodbuja uspešnega dela, je pa lahko uporaben npr. pri delovnih mestih, ki so povezana z visoko odgovornostjo.

Nagrajevanje po normi

Pri tem sistemu zaposleni dobi nagrado glede na količino rezultatov, ki so vnaprej določeni za vsako delovno mesto posebej. Zaposleni lahko pri tem sistemu postane izčrpan ali pa se zniža kvaliteta dela.

Nagrajevanje po skupnem ekonomskem učinku

Nagrada je odvisna od skupnega rezultata dela vseh zaposlenih, pri čemer si zaposleni razdelijo dobiček. Ta sistem spodbuja kvaliteto, kvantiteto, sodelovanje itd. Se pa težje opredeli vlogo posameznika in upravičenost posameznika do nagrade.

Za več informacij o prilagajanju sistema nagrajevanja posameznem podjetju nas kontaktirajte tukaj.