Učenje v organizaciji

Dandanes se v organizacijah stvari zmeraj razvijajo in spreminjajo. Za uspešno prilagajanje temu trendu je tako pomembno, da so se zaposleni pripravljeni učiti. Učenje v organizaciji pa ne predstavlja samo predavanja o določeni temi, ampak tudi kako zmanjšati predsodke o prihajajočih novostih, iskanje novih priložnosti za rast, prizadevati si pridobiti različne nove spretnosti, znanja itd. To od nas zahteva, da smo zmeraj znova v vlogi novinca. Če želimo resnično razumeti in obvladati določeno spretnost, področje, si moramo o tem področju nenehno postavljati ustrezna vprašanja, zavedati se pa moramo tudi lastnih napak. Kaj nam pri učenju pomaga?

Prizadevanje

Kadar se v organizaciji začne uvajati nek nov pristop je pomembno, da si postavimo ustrezna vprašanja. Včasih razmišljamo, da bo uvajanje trajalo predolgo, da je star sistem bil čisto ustrezen itd. Če se pa res želimo naučiti novega pristopa, je pomembno, da razmišljamo kaj bo to doprineslo nam samim. Predstavljajmo si konkretne rezultate, prednosti npr. delo bomo lahko opravljali hitreje. Na ta način lahko spodbujamo motivacijo.

Samozavedanje

Zavedati se moramo, da so naše zaznave velikokrat izkrivljene. Potrebno je, da poskušamo biti čim bolj objektivni ter prisluhniti mnenju drugih. Opazujmo tudi svoj notranji govor. Na primer, če nam nadrejeni reče, da naša ekipa ne dosega ustreznih rezultatov ter da potrebujemo dodatna usposabljanja, da postanemo boljši, so naše misli lahko sledeče: »Nadrejeni se moti.« »Seveda smo uspešni.« itd. Odzvali se bomo obrambno. Če take misli zaznamo, jih skušajmo spremeniti in se začeti spraševati: »So domneve nadrejenega točne?«, »Katera dejstva podpirajo izjavo?« itd. Postavljati si poskušajmo taka vprašanja, ki nam omogočajo vpogled v področja, kjer se lahko izboljšamo. Na ta način so ocene resničnega stanja veliko bolj točne.

Radovednost

Postavljajmo si vprašanja kot so »Kako?«, »Zakaj?« in skušajmo ugotoviti, kaj še posebej pritegne našo pozornost. Nato skušajmo poiskati odgovor na zastavljeno vprašanje, npr. poiščemo ustrezen članek in ga preberemo. Če se nam določene stvari zdijo dolgočasne, poskušajmo poiskati način, kako zadevo spremeniti, da nam bo postala bolj privlačna in zanimiva.

Ranljivost

Pomembno je, da se zavedamo, da smo na začetku vsi začetniki. Počutimo se nerodno, veliko moramo spraševati, smo počasni itd. V takih trenutkih pogosto razmišljamo: »Tega ne maram.«, »Nikoli mi ne bo uspelo tega narediti prav.« itd. Pomembno pa je, da se zavedamo, da smo vsi na začetku nekoliko nerodni, saj te določene stvari še nismo počeli, je ne poznamo. Bomo pa sčasoma pridobili ustrezna znanja ter tako postali vedno boljši. Napake pričakujmo in jih izkoristimo kot priložnost za učenje.

Povzetek

Če se želimo uspešno učiti, spremenimo nespodbudne misli v spodbudne. »Tega se ne rabim učiti« spremenimo v »Kako bo izgledala moja prihodnost, če se to naučim?«. »To je dolgočasno.« spremenimo v »Sprašujem se, zakaj se ostalim zdi to zanimivo?«. »V tem sem slab/-a.« spremenimo v »Delam začetniške napake, a bom sčasoma postal/-a boljši/-a.«

Vir: HBR