Zakaj je pomembno prilagajanje organizacij na staranje zaposlenih?

Glede na trend staranja zaposlenih, je veliko govora o prilagoditvah organizacij na starejše zaposlene. Obstaja veliko različnih opcij, vendar je pri tem potrebno upoštevati lastnosti same organizacije in njenih zaposlenih. Različne prilagoditvene strategije so lahko namreč različno primerne za različne organizacije oz. podjetja. Spet druge so pa lahko primerne za večino.

Marsikje uporaben ter učinkovit način prilagajanja organizacij na starejše zaposlene, predstavljajo ustrezna izobraževanja, predavanja, delavnice itd., katerih produkt je ohranjanje in razvoj individualnih sposobnosti zaposlenega. Prav tako pa se lahko povečata produktivnost in sama motivacija. Naštete stvari so predvsem pomembna za tista podjetja, ki imajo pogoste težave s pridobivanjem novega ustreznega kadra. Upravljanje s starejšimi zaposlenimi jim tako omogoča boljši izkoristek potenciala že zaposlenih.

Različni posamezniki imajo različne potrebe

Pri prilagajanju na staranje zaposlenih je potrebno imeti v mislih, da imajo posamezniki različne potrebe. Nekateri bodo morda, za večjo produktivnost in učinkovitost, potrebovali več krajših odmorov. Nekaterim bo pa bolj ustrezala telovadba na delovnem mestu. Prav tako določeni morda potrebujejo v dokumentih večje črke, določeni pa zgolj drugačno osvetlitev. Potrebno je prisluhniti potrebam vsakega posameznika in ne predvidevati, da vsi potrebujejo enake prilagoditve. Če bo podjetje ravnalo na tak način, bodo zaposleni bolj predani in zavzeti za delo.

Podjetja naj bodo pripravljena prisluhniti svojim starejšim zaposlenim, npr. vodstvo ima lahko vsaj enkrat letno kavo s starejšim zaposlenim. Tako lahko zaposleni prispevajo svoje predloge, ki bi prispevali k boljšim delovnim pogojem. Če je podjetje pripravljo prisluhniti svojim zaposlenim, bodo ti čutili večjo pripadnost organizaciji ter bodo bolj motivirani in zavzeti za delo.

Starejši zaposleni imajo veliko izkušenj in znanj

Starejši zaposleni imajo načeloma veliko izkušenj in znanj na svojem delovnem področju. Če jih podjetja vključijo v programe mentorstva ali v usposabljanje za notranjega trenerja, kar predstavlja naslednji način prilagajanja organizacije na staranje zaposlenih, jim to omogoči, da se naučijo prenašati informacije na učinkovit in ustrezen način.  Tako podjetje poskrbi za boljši prenos znanja in izkušenj ter s tem pospeši delovni proces.

Prav tako naj podjetje poskuša zagotavljati čim več medgeneracijskega sodelovanja. Kakšni so pozitivni rezultati tega, si lahko preberete tukaj.

Kako torej začeti?

Pomembo je, da podjetje pridobi čim več informacij o prednostih in priložnostih za razvoj posameznika ter na podlagi tega, skupaj z zaposlenim oblikuje načrt, ki je prilagojen njegovim kompetencam, osebnostnim značilnostim in željam. Na ta način bodo zaposleni bolj motivirani, zavzeti in produktivni, kar bo vplivalo tudi na samo uspešnost podjetja. Pristop pri katerem podjetje zgolj sklepa, kakšne prilagoditve bi naj bile primerne za vse, je lahko marsikdaj napačen.