Zakaj pripovedovati zgodbe v podjetju?

Ljudi sem povprašala kaj jim nasploh pomenijo zgodbe v življenju. Povedali so mi, da so zanimive, ker izvemo kaj se drugi osebi dogaja, da se lahko z osebo bolj povežemo, jo bolj razumemo. Ljudem predstavljajo prenašanje izkušenj iz generacije v generacijo ter pomagajo pri razvoju pripadnosti. Lahko nas tudi razveselijo in popestrijo dan, lahko so pa tudi v opomin. Zelo mi je bil všeč odgovor, da s pomočjo zgodb lahko ostalim približamo zahtevnejše teme. Iz zgodb črpamo znanje in modrost. Skoraj vsi so pa izpostavili, da se jim zdijo zgodbe zelo pomembne, ter da je veliko odvisno od njihove vsebine, sporočila.

Zgodbe so nam očitno všeč in se nam zdijo pomembne, zakaj jih torej ne bi uvedli tudi v podjetja. Marsikje je pripovedovanje zgodb, prigodnic (ang. storytelling) že stalna praksa, drugod pa se še uvajajo. Zgodbe lahko uporabljamo, kadar želimo z njimi nekaj sporočiti na nekoliko drugačen način, se bolje povezati s sodelavci, prenesti poučno sporočilo, spodbuditi zaposlene ali preprosto nekoliko sprostiti situacijo. Tudi v podjetjih imajo namreč pozivne učinke, podobne kot v osebnem življenju:

  • širjenje vrednost in norm,
  • deljenje in uporaba novih zamisli,
  • predajanje kompleksnega znanja,
  • izboljševanje medosebnih odnosov itd.

Kakšne naj bodo zgodbe?

Pomembno je, da so resnične, privlačne, kratke in jasne. Vsebujejo naj neko globlje sporočilo, ki seveda naj bo primerno danem trenutku. To so lahko neke prigode ali anekdote iz našega življenja. Seveda pa vsaka zgodba ni primerna za vsak trenutek. Naj bo skrbno izbrana, tako da bo sporočilo res zasedlo svoje mesto. Prav tako se naj zgodbe ne ponavljajo in naj niso prepogoste. Saj v tem primeru ne bo več učinka. Pripovedovalec se mora zavedati kaj je cilj, opazuje pa naj tudi kako je zgodba sprejeta. Zgodbe so bile in bodo pomemben način deljenja informacij, zato jih poskušajmo ohranjati v različnih delih našega življenja.

Vir:

Boštjančič, E. Organizacijska psihologija danes in jutri