Z nadzorom pozornosti do nadzora nad življenjem

Življenje je danes zelo pestro in dinamično. Živimo v svetu, ki nam ponuja in hkrati združuje ogromno različnih izkušenj. Lahko delamo od doma, na vlaku ali letalu, pa tudi plaži. Pametni telefoni nam omogočajo, da smo ves čas v stiku s svetom. Vsakdanjik, ki nam ponuja ogromno različnih priložnosti hkrati poraja potrebo po učenju novih načinov vedenja. Recimo pozornost je ena izmed pomembnejših sposobnosti, ki nam omogoča učinkovito in kakovostno opravljanje dela. Po drugi strani je ves čas ogrožena oz. obremenjena, saj smo v vsakem trenutku bombardirani z ogromnim številom informacij, na katere se lahko odzovemo ali pa ne. Tudi če se nočemo odzvati na določene dražljaje, se v vsakem primeru moramo odločiti za to. Skratka, moramo znati upravljati s svojo pozornostjo. Naša življenja sestavljajo izkušnje, mi pa z našo pozornostjo izbiramo izkušnje, ki jih bomo doživeli.

Upravljanje s časom je pojem o katerem se še vedno veliko govori in je na neki način instrument, ki nam je v oporo pri organiziranju kako poslovnega tako tudi privatnega življenja, vendar taka organizacija časa ne zadošča potrebam današnje dinamike (nekoliko več o upravljanju s časom si lahko preberete tukaj). “Attention management” oz. obvladovanje pozornosti je verjetno ustrezen odgovor na pestre zahteve naših vsakdanjikov.

Kaj sploh je obvladovajne pozornosti? Gre za sposobnost nadzorovanja lastne pozornosti, prisotnost v trenutku, sposobnost upiranja morebitnim motnjam, spremljanja toka in maksimiranja lastnega fokusa. To je tudi sposobnost, ki nam omogoča prepoznavanje trenutka, v katerem je naša pozornost ogrožena ter tudi sposobnost nemotenega nadaljevanja s trenutno aktivnostjo. Boljše upravljanje z našo pozornostjo omogoča večjo produktivnost, končni rezultat pa je ustvarjanje življenja izbir med stvarmi, ki so nam pomembne.

Upravljanje oz. obvladovanje pozornosti je veščina, ki se je lahko naučimo in jo uporabljamo vsak dan. Kako izboljšati sposobnost upravljanja s pozornostjo, si lahko preberete v nadaljevanju.

ZUNANJI NADZOR

Prakticiranje nadzorovanja pozornosti pomeni preprečevanje vsakdanjih motenj in ustvarjanje priložnosti skozi dan ter opravljanje naših prednostnih nalog. Prvi korak je nadzor nad zunanjimi faktorji.

  • Nadzirajte svojo tehnologijo

Čeprav tehnologija obstaja zato, da nam olajša življenje, smo pogosto nekoliko odvisni od nje. Zato je zelo dobro in hkrati priporočljivo znati se odklopiti (več o odlopu od tehnologije si preberite tukaj). “Odklapljanje” od pametnega telefona nam bo zagotovo omogočilo večjo zavzetost pri aktivnostih, ki jih opravljamo. Čim pogosteje in še posebej, ko delate naj bo vaš telefon tiho in izven vašega vidnega polja.

  • Nadzirajte delovno okolje

Določite meje z drugimi, še posebej ko delate v odprtem pisarniškem prostoru. Če ste osredotočeni na kako pomembno nalogo lahko uporabite ali postavite znak »Ne moti!«. Če je le možno, izberite drugi del pisarne, kjer boste najmanj moteni. Lahko se tudi s kolegi zmenite in skupaj določite del dneva, v katerem se ne boste motili.

NOTRANJI NADZOR

Ko ste poskrbeli za vse zunanje faktorje, se lahko osredotočite na notranje dejavnike.

  • Nadzirajte svoje vedenje

Zelo enostaven, hkrati pa uporaben nasvet, ki nam pomaga pri nadziranju vedenja je ta, da ko na računalniku opravljamo določeno nalogo, imamo odprto le eno okno. Tej nalogi posvetimo vso pozornost in ne začenjamo drugih nalog (ne odpiramo drugih oken) dokler ne končamo trenutno nalogo ali dokler ne pridemo do določene faze. Čez dan si vzemite nekoliko premorov od tehnologije. Izklopite se. Za začetek se lahko izklopite za 15-20 minut, postopoma celo uro in s časom tudi več.

  • Nadzirajte svoje misli

Za mnoge od nas je to največji izziv, saj so možgani narejeni zato, da bi tavali. Poskusite biti pozorni v trenutkih, ko odtavate in takrat usmerite pozornost nazaj, kjer želite, da je. Če ste med delom zaskrbljeni zaradi manjših nalog oz. obveznosti, ki vas čakajo, si jih lahko nekje zapišete in jih pregledate kasneje. Isto naredite z informacijami na spletu, ki vas zanimajo.

 

Prakticiranje nadzorovanja oz. upravljanja pozornosti zagotovo ne bo umaknilo vse motnje s katerimi se boste spoprijemali čez dan. Toda, ko začnete razvijati svojo “mišico za pozornost” skozi zgoraj opisane navade, boste lahko prevzeli nadzor nad lastnim časom in stvarem, ki so vam dejansko pomembne. Obvladajte svojo pozornost in kontrolirajte lastno življenje.

 

Vir:

Hbr