Novice

Aktualni dogodki, odprti seminarji, novice, objave in še in še…

Praktični nasveti za povečanje zavzetosti na delovnem mestu

Ni skrivnost, da mnogo zaposlenih deluje v okoljih, ki ne spodbujajo zavzetosti na delovnem mestu. Obstaja pa veliko literature, ki se ukvarja s problemom povečanja delovne zavzetosti, vendar so v ospredju večinoma organizacijski faktorji, kot so oblikovanje delovnih mest, vodstvo, organizacijska kultura ipd. V čem je torej problem? Gre za dejavnike nad katerimi zaposleni nimajo posebnega nadzora. Zato je zavzetost […]

Učeča se organizacija

Živimo v okolju nenehnih sprememb. Če želijo organizacije biti konkurenčne in uspešne, se morajo znati prilagajati. Eden izmed načinov prilagajanja na spremembe je model učeče se organizacije. Učeča se organizacija prinese veliko prednosti ne le zmožnosti hitrejše uvedbe sprememb. Organizacije s tem pridobijo tudi boljšo zmožnost prenašanja zunanjih pritiskov okolja, bolje posredujejo svoja znanja, izboljšajo kvaliteto proizvodov in storitev, izboljšajo […]

Upravljanje s časom: od biti nenehno zaposlen do biti produktiven

Velikokrat smo ljudje nenehno zaposleni, imamo veliko različnih opravkov, poskušamo »multitaskat«, zmanjkuje nam časa, vendar želimo vseeno takoj odgovoriti na elektronsko pošto itd. Kljub nenehni zaposlenosti se nam lahko dogaja, da določenih nalog vseeno ne opravimo. Zdi se nam, da čas kar gre, ne da bi zares vedli kam. Minejo dnevi, določene naloge pa še zmeraj nismo opravili, ker jo […]

Metoda osvetlitve dela oz. “Job Shadowing” – zakaj je uporabna?

Metoda osvetlitve dela oz. »job shadowing« je metoda, pri kateri opazovalec opazuje izkušenega zaposlenega. Namen metode je, da opazovalec preko direktnega pristopa dobi natančne informacije o poteku točno določenega dela. Zakaj je “job shadowing” oz. metoda osvetlitve dela uporabna? Velikokrat se zgodi, da pri podajanju navodil novim zaposlenim ali sodelavcem, ki z našim delovnim področjem nimajo izkušenj, nenamerno izpustimo določene […]

Zakaj je pomembno prilagajanje organizacij na staranje zaposlenih?

Glede na trend staranja zaposlenih, je veliko govora o prilagoditvah organizacij na starejše zaposlene. Obstaja veliko različnih opcij, vendar je pri tem potrebno upoštevati lastnosti same organizacije in njenih zaposlenih. Različne prilagoditvene strategije so lahko namreč različno primerne za različne organizacije oz. podjetja. Spet druge so pa lahko primerne za večino. Marsikje uporaben ter učinkovit način prilagajanja organizacij na starejše […]

Medgeneracijsko sodelovanje oz. kaj se lahko mlajši naučijo od starejših in obratno?

Medgeneracijsko sodelovanje Zaposlovanje starejših oseb je zadnje čase vse bolj aktualna tema. Razmere na trgu delovne sile se namreč hitro spreminjajo in potrebno se je pravočasno in pravilno odzvati na nove zahteve. V Sloveniji bo čez pet let vsak četrti zaposleni starejši od 55 let, zato je pomembno, da podjetja znajo ustrezno izkoristiti potencial starejših zaposlenih. Nekaj predlogov za učinkovito […]

Letni razgovor–zakaj bi ga izvajali?

Letni razgovor je pogovor med zaposlenim in vodjo, pri katerem se med drugim pregleda dosedanje delo zaposlenega. Zdi se, da se marsikje tega razgovora izogibajo ali pa ga opravijo precej hitro in površno, da se ga »rešijo«. Kaj lahko storimo? Prvi korak je, da se vodstvo samo zelo dobro zaveda kaj je namen in kaj so cilji letnih razgovorov. Nato […]

Prekomerna uporaba pametnega telefona – se znamo “odklopiti”?

V Sloveniji je leta 2017 pametni telefon uporabljalo 73% ljudi, starih med 16 in 74 let. Dnevno naj bi na pametnih telefonih v povprečju preživeli več kot 4 ure (če želite izmeriti svoj čas uporabe, obstajajo aplikacije, ki to merijo). Kaj pa počnemo na njih? Praktično vse. Poleg klicanja, pošiljanja in prejemanja SMS sporočil, pametni telefon najpogosteje uporabljamo za fotografiranje, […]

Zakaj in kako opolnomočiti zaposlene?

Kaj sploh pomeni opolnomočeni zaposleni? Opolnomočanje zaposlenih predstavlja proces, v katerem vodja deli svojo moč z zaposlenimi. Torej jim vodja preda več odgovornosti in jim s tem omogoči, da samostojno sprejemajo več odločitev. Kako točno poteka opolnomočenje zaposlenih? Pri procesu opolnomočenja je pomembno, da se osredotočimo na štiri ključne elemente: informacije, znanje, moč in nagrada. Da lahko zaposleni začenjajo sprejemati […]

Zakaj bodo vaši najboljši zaposleni kmalu zapustili podjetje ali kakšni so razlogi, da izgubljate talente?

Vsakodnevno srečevanje z različnimi podjetniki, direktorji in vodji mi omogoča, da od blizu spoznam problematike današnjega sodobnega okolja. Ena od glavnih problematik, ki jo omenjajo je pomanjkanje ustreznega kadra. Zanimivo, kajne? Le nekaj let nazaj smo se v Sloveniji soočali z veliko brezposelnostjo, danes pa je problem dobiti ustrezen kader. Gospodarska rast je naredila svoje in danes so podjetja in […]

Vpliv na delovnem mestu – kako ga povečamo?

Da smo v organizaciji učinkoviti, moramo med drugim znati tudi vplivati na druge zaposlene. Pomembno je, da s svojimi idejami navdušimo sodelavce ter jih motiviramo, da nas podprejo. Kako torej povečati svoj vpliv na delovnem mestu? Odnosi s sodelavci Pomembno je, da imamo s sodelavci dobre odnose. Dokazano je namreč, da nas ljudje velikokrat podprejo, ker smo jim všeč kot […]

6 nasvetov za zdravo delovno okolje

Zdravo delovno okolje vpliva na vsesplošno zadovoljstvo zaposlenega. Zadovoljstvo vpliva tudi na produktivnost. V nasprotnem primeru je motivacija za delo manjša, prav tako pa se lahko hitro prične iskanje nove zaposlitve. Kaj je torej pomembno pri zdravem delovnem okolju? Zaupanje Eden izmed ključnih elementov zdravega delovnega okolja ter zadovoljstva na delovnem mestu predstavlja zaupanje. Odkritost in poštenost sta zelo pomembni […]

Konflikt na delovnem mestu

Konflikt predstavlja vsako srečanje neusklajenih dejavnikov. Sama beseda “konflikt” ima negativen privzvok, vendar velikokrat pozitiven, saj spodbuja k razmišljanju, ustvarjanju, spremembam, boljšim rešitvam, … Konflikti se pojavljajo na vseh področjih v življenju, tudi na delovnem mestu. Vzroki za nastanek konflikta so različni in se razlikujejo od situacije do situacije. Velikokrat so vzroki preprosto različna stališča, mnenja, vrednote sodelavcev. Pogosto pa vzrok […]

Kako se odločiti za pravo karierno pot?

Načrtovanje svoje karierne poti je lahko, predvsem na začetku, nekoliko težavno. Kako se pravzaprav odločimo kakšno karierno pot izbrati? Pri dijakih so eden izmed pomembnih dejavnikov odločitve ocene. Sprašujemo pa se lahko tudi, kaj so sploh naše želje,  interesi itd. Naredimo si torej nek kriterij, na podlagi katerega sprejmemo odločitev. Kaj je zares pomembno? Pri načrtovanju karierne poti je ključnega […]

Učenje v organizaciji

Dandanes se v organizacijah stvari zmeraj razvijajo in spreminjajo. Za uspešno prilagajanje temu trendu je tako pomembno, da so se zaposleni pripravljeni učiti. Učenje v organizaciji pa ne predstavlja samo predavanja o določeni temi, ampak tudi kako zmanjšati predsodke o prihajajočih novostih, iskanje novih priložnosti za rast, prizadevati si pridobiti različne nove spretnosti, znanja itd. To od nas zahteva, da […]

Kako izvesti uspešen sestanek?

Zdi se, kot da smo vedno bolj preplavljeni s sestanki. Večina jih je brez jasnega cilja ali slabo izpeljana, kar povzroči pri udeležencih nezadovoljstvo. Če želimo uspešen sestanek, je potrebna ustrezna predpriprava. Velikokrat je cilj sestanka izvesti debato, ki jo v drugačnih okoliščinah težko izvedemo. Kako torej izvesti uspešen sestanek? Pomembno je, da se na sestanek dobro pripravimo. Cilj sestanka […]

Kaj je “Brainswarming” in zakaj lahko nadomesti “viharjenje možganov” oz. “Brainstorming”?

Verjetno večina pozna tehniko »viharjenja možganov« (ang. Brainstorming). Gre za metodo skupinskega proizvajanja novih idej. Pri tej metodi se definira problem, nato pa udeleženci iščejo, navajajo možne rešitve, ki jih zapisovalec sproti zapisuje. Metoda je zelo znana, vendar velikokrat ne da željenih rezultatov. Dogaja se, da pri podajanju idej določeni udeleženci prevladujejo, medtem ko drugi, ki se pri izražanju svojih […]

Ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem

Ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem je vspostavljeno takrat, kadar oseba uspešno razdeli svoj čas in energijo tako na poklicnem kot na zasebnem področju. S tem ohranja zadovoljstvo in dobro delovanje. Ravnovesje omogoča višjo učinkovitost, uspešnost pri delu, višjo motivacijo, boljše fizično in duševno zdravje osebe itd. Posameznik mora imeti ustrezno postavljene prioritete med delom in življenjskim stilom, da ne […]

Sistem nagrajevanja zaposlenih

Sistem za nagrajevanje podjetju pomaga ohranjati pravičnost in poštenost v delovnem kolektivu, privlači nov, usposobljen kader, motivira zaposlene itd. Zaposleni se bodo pri opravljanju svojega dela pripravljeni bolj potruditi, če vedo, da imajo pri svojem delu možnost biti nagrajeni. Prav tako bodo bolj pripravljeni pridobivati nova znanja in razvijati svoje sposobnosti. Nagrade so lahko denarne ali nedenarne npr. priznanje, obisk […]

5 trikov do višje produktivnosti

Na delovnem mestu nas pri delu lahko velikokrat zmotijo zunanji dejavniki. Povrnitev pozornosti nazaj na nalogo nam lahko vzame kar nekaj časa. Da bi bili pri tem čim bolj uspešnejši, smo poiskali pet enostavnih trikov, ki pomagajo pri boljši osredotočenosti ter nam tako omogočajo višjo produktivnost. Izklopljen telefon Na delovnem mestu je lahko telefon precej velik moteči dejavnik. Pošiljamo zasebna […]

Pes na delovnem mestu

Pes je domača žival, član družine, v določenih primerih pa tudi sodelavec. Vse več je podjetij, ki zaposlenim dovoljujejo, da na delovno mesto pripeljejo svojega hišnega ljubljenčka. V nadaljevanju najprej v infografiki, nato pa še nekoliko bolj podrobno z besedilom, predstavljamo prednosti in slabosti psa na delovnem mestu. Na koncu predstavljamo še druge načine, ki omogočajo organizacijam, da so živalim […]

Kaj so mehke veščine ter kako jih izpostaviti pri iskanju zaposlitve

Poznamo trde in mehke veščine. Trde so tiste, ki jih pridobimo preko izobraževanja in so nujno potrebne za opravljanje določenega poklica. So torej poklicno specifične, npr. znanje postopkov obdelave in predelave lesa pri mizarju. Mehke veščine je veliko težje definirati. So pa nujno potrebne, da je posameznik dober delavec in sodelavec, saj odražajo med drugim njegov odnos do soljudi. Naučiti […]

Ukrepi za učinkovito upravljanje starejših zaposlenih

Da podjetje uspešno deluje in dosega svoje cilje, je pomembno, da skrbi za svoje zaposlene in njihovo počutje. Pri tem se je potrebno zavedati, da imajo različne generacije različne potrebe. Ker je pred kratkim bil izdan Katalog ukrepov za učinkovito upravljanje starejših zaposlenih, vam iz kataloga predstavljamo nekaj ukrepov za omenjeno populacijo. Veliko ukrepov lahko podjetja izvedejo sama, pri nekaterih […]

Konstruktivna povratna informacija – pomembna sestavina za razvoj podjetja in posameznika

Komunikacija v organizaciji je ključnega pomena za uspešno doseganje zastavljenih ciljev. Pomembno je, da znajo zaposleni med seboj sodelovati, si svetovati, prenašati znanja itd. Vse to pripomore k razvoju podjetja in razvoju posameznika. Ključna sestavina za učinkovit razvoj je pa konstruktivna povratna informacija, saj le tako lahko posameznik dobi vpogled v svoje delo in načrtuje nadaljne morebitne spremembe. Sledi kratka predstavitev […]

Miti in dejstva o starejših zaposlenih

V Sloveniji (tako kot v večini evropskih držav) narašča število starejših prebivalcev, kar pomeni, da narašča število starejših zaposlenih. Določene stvari se s staranjem spremenijo, vendar običajno posamezniki znajo poiskati načine, s katerimi zmanšajo vpliv različnih starostnih sprememb. Treba se je zavedati, da obstajajo med posamezniki velike individualne razlike, zato je pomembno, da v podjetju vodja spremlja zaposlene in jim […]

KOR – Human Resources Development Competence Center in Toolmaking

The KOR project is focused on developing the key competences of toolmaking personnel and brings together 16 key sector enterprises. The partnership is based on the general awareness that sustainable development is most dependent on cooperation and human resources development. Project description: Toolmaking is one of the key strategic branches of the Slovenian economy. In fact without the appropriate industrial […]

Z dobro organizacijsko kulturo do spodbudnega okolja in vsesplošnega dobrega počutja zaposlenih

Organizacijska kultura predstavlja vse vrednote, norme, pravila, stališča, prepričanja, skupne lastnosti, načine delovanja zaposlenih, skupne cilje, vrste in oblike interakcij znotraj organizacije in tudi z zunanjim okoljem ter podjetje ločujejo od drugih skupin, podjetij. Prav tako predstavlja način reševanja problemov v organizaciji, način doseganja ciljev in kako podjetje preživi skozi čas. Organizacijska kultura se neprestano razvija, krepi, ohranja, spreminja ter […]

Kako uspešno prenesti znanja in izkušnje starejših zaposlenih na mlajše zaposlene?

Odgovor na zastavljeno vprašanje v naslovu je mentorstvo. Mentorstvo predstavlja proces prenosa znanj, spretnosti, izkušenj iz bolj izkušenih zaposlenih na manj izkušene ter proces razvoja, usmerjanja napredka, vodenja manj izkušenega zaposlenega. Mentor prenaša praktična, aktualna znanja, ki jih mora oseba, ki bo določeno delovno mesto prevzela, znati. Velikokrat se izvaja ob pripravi na odhod zaposlenega (npr. v okviru sistema nasledstev) […]

Kdaj, kako in zakaj uporabljati metodo 360 stopinj?

Spodaj prikazana infografika predstavlja Metodo 360 stopinj. Metoda se uporablja, kadar se želi posameznik osebnostno in karierno razvijati, saj pridobi povratno informacijo o tem, kako se zaznava sam ter kako ga zaznavajo drugi.  Na podlagi dobljenih rezultatov vseh ocenjevalcev naredimo poglobljeno analizo. Analiziramo razlike in podobnosti znotraj posameznih skupin ter razlike in podobnosti med posameznimi skupinami. Optimalno je, da se ta […]

Sistem nasledstev – pravočasno pripravljena organizacija

Vsaka organizacija se prej ali slej znajde v situaciji, v kateri mora v omejenem času oceniti in pridobiti primerne kandidate za določeno delovno mesto, zaradi načrtovane ali tudi nenačrtovane spremembe. Sistem nasledstev omogoča, da ima podjetje izkušenega in usposobljenega zaposlenega, ki je pripravljen delovno mesto sprejeti, takoj ko se sprosti. Kaj podjetje s sistemom nasledstev pridobi? Raznolike kandidate, primerne za […]

Generacije med nami

Zasledimo lahko vse več informacij, člankov o generaciji Y. Piše oz. govori se o njihovih značilnostih, kaj pričakovati od njih, kako ravnati z njimi na delovnem mestu itd. Kdo pa sploh so pripadniki generacije Y? Kot je definicija besede »generacija«, je to skupina posameznikov podobne starosti, ki so doživeli iste zgodovinske dogodke v določenem obdobju (Ryder, 1965). V generacijo Y […]

Srečno in čarobno 2017

Leto je zopet naokoli in radi bi se Vam zahvalili za izkazano zaupanje in sodelovanje. Vetra ne moremo spreminjati, lahko pa nastavimo svoja jadra. Nastavimo svoja jadra, da ulovimo srečo, uspeh in zadovoljstvo v prihajajočem letu. Želimo vam miren božič in sreče, zdravja in uspehov polno novo leto.

Talent – prirojen ali pridobljen?

  Peter Prevc, naraven talent ali človek, ki trdo dela? Je njegov glavni talent konstrukcija njegovega telesa, izjemna koncentracija ali izjemna motivacija? Se morda z njim trener bolj ukvarja kot z drugimi ali je on tisti, ki ga zna bolje poslušati? Človek z velikim srcem ali tisti, ki zna najbolje poskrbeti zase in za svoje potrebe? Je skrivnost v veri ali samozavesti? […]

Talent management in ROI

Investicije v ravnanje s talenti bistveno izboljšajo poslovne rezultate. Pregled finančnih kazalcev pri finančnih institucijah kaže, da se za 30% poveča vrednost podjetij in za 28% EPS. Za 63% se zmanjša čas managerjev potreben za administracijo in za 85% poveča zavzetost zaposlenih. Najboljši način, da znižamo fluktuacijo in povečamo zvestobo strank je investicija v ravnanje s talenti. Fluktuacija se zmanjša kar za 40%. Kateri […]

Emocionalna pismenost

V 20.stoletju smo pod vplivom raziskav emocije nekoliko izrinili iz lestvice prioritet pri odnosih z ljudmi. Čustva so postala nezaželen gost, sovražnik znanosti, nekaj, kar kvari naš popoln, razumljiv, linearen in urejen svet. V poznih 90. letih dvajsetega stoletja so se eksperimentalni psihologi ponovno vrnili k znanstvenemu preučevanju čustev. Možnost spremljanja obraznih gibov, dihanja, bitja srca in drugih sprememb v […]

Mnenja strank