Naše NOVICE

Nasveti

Aktualni dogodki, odprti seminarji, novice, objave in še in še... 

 
 
 

Zakaj bodo vaši najboljši zaposleni kmalu zapustili podjetje ali kakšni so razlogi, da izgubljate talente?

Zakaj bodo vaši najboljši zaposleni kmalu zapustili podjetje ali kakšni so razlogi, da izgubljate talente?

05.03.2018

Vsakodnevno srečevanje z različnimi podjetniki, direktorji in vodji mi omogoča, da od blizu spoznam problematike današnjega sodobnega okolja. Ena od glavnih problematik, ki jo omenjajo je pomanjkanje ustreznega kadra. Zanimivo, kajne? Le nekaj let nazaj smo se v Sloveniji soočali z veliko brezposelnostjo, danes pa je problem dobiti ustrezen kader. Gospodarska rast je naredila svoje in danes so podjetja in zaposleni v boljši poziciji. Vendar vsako obdobje, pozitivno ali negativno, prinese s seboj nekaj posledic. Neustreznost kadra ima subjektivni pomen, saj si vsak delodajalec ali nadrejen to tolmači po svoje. Vendar pa je res, da je eden od glavnih problemov v podjetjih, odhajanje kadra. Poudarjam , odhajanje kadra! To pomeni, da v času ko se veliko podjetij ukvarja s problemom primanjkovanja potencialnih zaposlenih in reševanja sprotnih težav, so njihovi obstoječi zaposleni »na lovu« za novo službo ali jih enostavno »lovi« nekdo drug. Zakaj sploh pride do tega?

Pomanjkanje motivacije na delovnem mestu

Na tej točki ne govorim o motiviranju sodelavcev z določenimi zunanjimi dejavniki, kot so boljša plača ali motivacijskimi nagovori. Prava motivacija vsakega zaposlenega izhaja iz njegovih lastnih vrednot, katere mora poznati vsak dober vodja. Vsak vodja mora vedeti, kaj je tisto, kar motivira in spodbuja posameznika, da zjutraj hodi v službo, je kreativen in produktiven pri delu. Če tega ne veste, se boste kmalu poslovili od svojih najboljših zaposlenih, ker se bo zagotovo pojavil nekdo, ki bo pripravljen poslušati želje vašega top zaposlenega in verjamete ali ne, mu bo to tudi znal ponuditi. V headhuntingu je vse dovoljeno!

Ne(aktivno) poslušanje

Aktivno poslušanje je ena od veščin učinkovite komunikacije, katero mora obvladati vsak dober vodja. Verjamem, da nas večina poslušanje jemlje kot nekaj samoumevnega, vendar ko se pogovarjamo o aktivnem poslušanju moramo imeti v mislih, da je to v prvi vrsti veščina razumevanja. Ta veščina se tudi povezuje s prepoznavanjem lastnih vrednot vaših zaposlenih. Potrebno je, da ste pripravljeni aktivno prisluhniti svojim sodelavcem in znati oceniti, kaj je tisto, kar je njim pomembno, kakšni so njihovi cilji, kako oni vidijo svoj razvoj znotraj podjetja, kakšni so njihovi predlogi za izboljšanje poslovnih procesov in strategije. Skratka, bodite odprti za poslušanje in sprejemanje njihovih idej ter predlogov.

Odsotnost kongruentnosti

Vzemite si nekaj minut časa in bodite iskreni so sebe – razmislite, ali izvajate vse aktivnosti, ki jih zahtevate od svojih zaposlenih? Ste kdaj bili  v situaciji, da od svojih podrejenih zahtevate izvedbo določenih aktivnosti in držanje pravil, a sami pri sebi opažate pomanjkanje tega? Verjamem, da se vam je to zgodilo, kar je normalno, saj nismo roboti. Težave se pojavijo v primeru, da to počnete prepogosto. Prepogosto zahtevate vedenje, ki ga sami ne izvajate ali dajete obljube, za katere veste, da jih ne boste uresničili. Takšno vedenje negativno vpliva na motivacijo vaše ekipe in posameznike, ki se zavedajo svojih sposobnosti, hitro usmeri k iskanju boljših priložnosti.

Pripisovanje uspehov

Ta je malce direktna, priznam! A to je dejstvo, s katerim se soočajo mnogi zaposleni. V moji praksi dela z ljudmi spoznavam ogromno primerov razočaranih uspešnih zaposlenih, ki cenijo pogoje dela, uživajo med sodelavci in imajo resnično radi svoje delo. Ovira jih le odnos njihovih vodij, ki si pogosto pripisujejo njihove uspehe in zasluge. Verjamete ali ne, to ljudem povzroča tako močno razočaranje, da so zaradi tega sposobni menjati delovno mesto kljub vsem drugim ustreznim pogojem. To je na nek način zmanjševanje pomembnosti in hkrati zaničevanje določene osebe. Podobno velja tudi, če opazite uspehe svojih zaposlenih in jih ne pohvalite. Če pri sebi opažate takšno vedenje je nujno, da to spremenite, saj ambiciozni in zavedni posamezniki tega ne bodo dolgo prenašali.

Pomanjkanje strategije in vizije

So vas kdaj vaši sodelavci vprašali, kakšna je vizija podjetja za naslednjih 5 let? Ali pa kakšen je naslednji večji cilj podjetja? Ali kdo so naše ključne stranke? Kje bo fokus podjetja v naslednjem letu? Nekateri se boste strinjali, da so to običajne stvari v podjetju in da to mora vedeti ne le direktor, ampak prav vsi zaposleni. Z vami se strinjam in dodajam le, da ni potrebno samo, da vedo odgovore na ta vprašanja, ampak morajo skupaj z vami »dihati« za dosego teh ciljev. Žal, pogosto zaposleni ne samo, da ne vedo, kakšna je strategija podjetja, ampak tega ne vedo tudi njihovi vodje. Kako pa to? Eden od možnosti je ta, da vodja ne zna ustrezno predati informacije naprej, druga možnost pa je ta, da sam direktor ali vodja ne ve točno kam gre podjetje. V obeh primerih vas bodo vaši talenti zapustili. Sprašujete se, kako pa to? Brez jasne strategije ni dovolj pripadnosti!

Odhajanje talentov je realna in resnična problematika v podjetjih. Headhuning je v razcvetu in iskalci kadrov so v aktivnem iskanju boljšega kadra za svoje naročnike. Problemi, ki so izpostavljeni v tem članku so realna dejstva iz slovenskih podjetij in ne informacij na podlagi tujih podatkov. Naslednjič, če se sami znajdete v podobni situaciji ali se vam kdo potoži, da se sooča z izgubo sodelavcev upoštevajte zgoraj naštete dejavnike. Podjetje mora biti okolje, kjer se posamezniki razumejo, razvijejo in skupaj pišejo uspešno zgodbe. Pri tem je treba upoštevati različnost vsakega posameznika in raznolikost njegovih vrednot ter potreb. Poslovno okolje ne sme biti arena bitke med vodjo in zaposlenimi, temveč spodbudno, varno ter ambiciozno okolje, ki omogoča razvoj.

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.