Konflikt na delovnem mestu

Konflikt predstavlja vsako srečanje neusklajenih dejavnikov. Sama beseda “konflikt” ima negativen privzvok, vendar velikokrat pozitiven, saj spodbuja k razmišljanju, ustvarjanju, spremembam, boljšim rešitvam, … Konflikti se pojavljajo na vseh področjih v življenju, tudi na delovnem mestu. Vzroki za nastanek konflikta so različni in se razlikujejo od situacije do situacije. Velikokrat so vzroki preprosto različna stališča, mnenja, vrednote sodelavcev. Pogosto pa vzrok leži v sami komunikaciji. Velikokrat prihaja namreč do različnih šumov oz. poteka nejasno. Vzrok je lahko tudi neiskrenost, neodgovornost, nezaupanje itd.

Konflikti so lahko funkcionalni ali nefunkcionalni. Funkcionalen je kadar pozitivno vpliva na uspešnost organizacije, npr. spodbuja konkurenčnost, poveča pripadnost skupine, pomaga pri doseganju ciljev itd. Kadar pa onemogoča oz. ovira doseganje ciljev organizacije je pa konflikt nefunkcionalen. Tak konflikt negativno vpliva na uspešnost organizacije ter slabša počutje in odnose zaposlenih.

Načini reševanja konfliktov

  • Izogibanje predstavlja način umika iz konfliktne situacije. Oseba pogosto želi ostati nevtralna in ne želi podati svojega mnenja. Ta način je lahko primeren v majhnih konfliktnih situacijah. Kadar pa problem res obstaja, je pa izogibanje večinoma neučinkovito.
  • Prilagajanje je kadar posameznik ne želi prizadeti drugih in se raje prilagodi njihovem mnenju. Rezultat tega je, da so drugi ljudje sicer zadovoljni, problem pa v bistvu ostaja nerešen. Ta način je lahko kratkoročno primeren, kadar konflikt na delovnem mestu ni povezan s samim delom, ampak je osebne narave.
  • Prevladovanje je težnja, da posameznik z uporabo moči obvlada položaj in druge prisili v ponujeno rešitev. Je večinoma neučinkovit način, saj ne upošteva želja, mnenj nasprotne strani. Primeren je lahko zgolj v določenih izjemnih situacijah, npr. kadar je potrebno znižati število zaposlenih.
  • Pristajanje na kompromise predstavljajo način reševanja konfliktov, pri katerem skušajo uskladiti interese in doseči dogovor. Cilj je, da se obe strani z dogovorom strinjata.
  • Dogovarjanje je kadar posamezniki ugotavljajo vzroke nasprotij in skupno iščejo ustrezne rešitve. Pri tem medsebojno sodelujejo, saj želijo, da vsak čim bolje doseže cilje. Konflikti se analizirajo, cilj je pa poiskati najbolj ugodno rešitev.
  • Mediacija je način reševanja konfliktov, pri katerem reševanje vodi nevtralna oseba – mediator. Mediator skrbi, da poteka konstruktivno in vodi k skupnem iskanju rešitve.

 

Za več informacij nas kontaktirajte tukaj.