Ustvarjalnost na delovnem mestu

Kadar slišimo besedo »ustvarjalnost«, velikokrat pomislimo na umetnost, glasbo, slike, barve itd. Vendar pa smo lahko ustvarjalni na vsakem področju v svojem življenju, tudi v svojem vsakdanu (npr. pri pospravljanju, kuhanju, opremljanju itd.). Prav tako smo lahko ustvarjalni tudi na delovnem mestu. To se lahko kaže pri ureditvi pisalne mize ali pa pri oblikovanju idej za izboljšave posameznih procesov, nalog ipd.

Ustvarjalnost na delovnem mestu predstavlja proces, v katerem ustvarjamo nove ideje ali iščemo nove povezave med že obstoječimi idejami. Pomembna je predvsem pri oblikovanju novih izdelkov ali kadar želimo določeno stvar izboljšati. Izboljšave so namreč nujno pomembne, če želi podjetje konkurirati ostalim in ostati na trgu, saj z novimi rešitvami poskrbimo za napredek.

Če želi podjetje spodbujati ustvarjalnost, mora temu primerno oblikovati okolje. Potrebno je zaposlovati ljudi z različnimi talenti, ki lahko med seboj sodelujejo, si izmenjujejo znanja, ideje ter tako oblikujejo nove zamisli.

Kako lahko spodbujamo ustvarjalnost na delovnem mestu?

Pomembno je, da imamo na delovnem mestu pozitiven odnos predvsem do novosti. Velikokrat se ljudje upiramo spremembam, sploh če jih ne razumemo natančno. Ideje je tako potrebno jasno razložiti ter predstaviti zakaj so pomembne, ter kakšen je njihov doprinos.

Na delovnem mestu lahko pri iskanju rešitev uporabljamo različne tehnike ustvarjanja. Ena izmed najbolj znanih je nevihta idej oz. »brainstorming«. Pri tej metodi se najprej definira problem, ki mora biti jasno zastavljen in ne preveč obsežen. Nato se sproti zapisuje vse predlagane ideje udeležencev.  Dobrodošle so nenavadne ideje ter vzdušje brez presojanj. Pri tej metodi se lahko zgodi, da posamezniki prevladujejo ter velikokrat ne da željenih rezultatov. Nekoliko drugačna metoda je »brainswarming«. Več o njej si lahko preberete tukaj.

Včasih je lahko pri podajanju novih, svežih idej problem vidik ne-anonimnosti. Nekatera podjetja so tako uvedla »škatle za predloge«, v katere lahko zaposleni anonimno oddajajo svoje predloge, misli itd. Lahko pa imamo tudi »tablo z idejami«. Na njo lahko navedemo vprašanje na katerega ob priložnosti odgovarjajo zaposleni, ali pa pustimo, da se zbirajo različne ideje o različnih temah.

Pomembno je pa, da se v organizaciji spodbuja radovednost. Le na ta način bodo zaposleni razmišljali ter se tako spomnili novih rešitev oz. idej za izboljšave. Lahko npr. skozi celotno leto poteka zbiranje rešitev in idej ter se na koncu najboljše nagradi. V vsakem primeru je pa pomembno, da se zaposlene posluša.